Jumlah Pengunjung

Friday 16 March 2012

IMAN DI BANDAR PELANCONGAN DAN MARITIM.

Di manakah bandar pelancongan dan maritim? Ketika menunggu bas  untuk balik di stesen bas Sri Manjung, Ummi ternampak bas inter bandar di sini yang dikenali sebagai bas rakyat mengiklankan slogan tadi. Jadi bandar Lumut, Manjung dan Setiawan merupakan  rangkaian bandar yang dipromosikan sebagai bandar pelancongan dan maritim. Betullah sebab di sini kegiatan  ekonomi berasaskan pelancongan dan laut penting.  Banyak  hotel, chalet dan rumah penginapan, pantai, tempat rehat, kedai cenderamata, kedai menjual hasil laut dan terminal feri  serta  Marina di sini.

Kali pertama Ummi ke Pangkor ialah pada tahun 1987 untuk menghadiri perkahwinan sahabat Ummi yang sama-sama di Universiti Malaya. Rakan itu pun kini dah jadi Datin dan orang besar di Perak.Sangat berbeza Lumut sekarang berbanding waktu itu.

Iman dibawa oleh Pak Cik Karg meronda-ronda di sini. Jadi di sini Ummi letakkan beberapa gambar untuk kenang-kenangan. Kepada Pak Cik Karg dan Mak Cik Badariah,Ummi ucapkan terima kasih kerana susah payah melayan karenah Iman. Harapan Ummi, Iman akan lebih mengenali saudara-mara dan dapat merasakan ikatan kekeluargaan yang wujud antara kita.Ilalliqa'. Maassalamah






.

No comments: